April 14, 2024

Dacă vrei să trăiești chiar și 120 de ani

Trecerea de 100 de ani și atingerea vârstei chiar și de 120 de ani sau peste nu este deloc un țel imposibil. O dovedește un studiu, publicat în Demographic Research, precum și simpla prezenţă a câtorva super-centenari.

Cum să trăiești chiar și 120 de ani FOTO Arhivă

Cum să trăiești chiar și 120 de ani

Un nou studiu, realizat de Universitatea din Washington și bazat pe informații colectate de la super-centenari din 10 țări europene, plus: Canada, Japonia și Statele Unite, oferă noi perspective asupra longevității, dezvăluind secretele unei vieți sănătoase și îndelungate. Cele mai cunoscut zone albastre, în care speranţa de viaţă este considerabil mai mare decât media sunt Ikaria (Grecia), Okinawa (Japonia), Nicoya (Costa Rica), Sardinia (Italia) şi Loma Linda (California).

Potrivit cercetătorilor, există numeroși factori care pot contribui la atingerea vârstei de 120 de ani. În urma analizelor, ei au identificat câteva aspecte cheie, cum ar fi: o dietă sănătoasă, somn de calitate, exerciții fizice regulate și o viață sexuală activă.

Dan Buettner, exploratorul care a descoperit zonele albastre, a lucrat ani pentru a sintetiza lucrurile pe care le au în comun centenarii din zonele albastre

Ce să faci pentru a trece de 100 de ani

Adoptarea unei diete sănătoase: Regimurile alimentare bogate în legume, fructe, ulei de măsline, legume sălbatice și proteine slabe, precum și evitarea alimentelor procesate, zahărului și făinii albe, sunt asociate cu o sănătate excelentă și longevitate.

Somn adecvat: Acordarea unei atenții deosebite odihnei este esențială pentru a spori calitatea vieții și a prelungi durata acesteia. Super-centenarii au demonstrat că respectarea orelor de somn standard contribuie semnificativ la bunăstarea generală.

Evitarea alimentelor procesate și a substanțelor nocive: Alegerea alimentelor naturale și neprocesate, provenite din surse locale și cu conținut scăzut de pesticide, reprezintă, de asemenea, un factor important în menținerea sănătății și longevității.

Activitate fizică regulată: Exercițiile fizice moderate, adaptate nevoilor individuale, pot îmbunătăți funcționarea sistemului cardiovascular, întări oasele și articulațiile și duce la o stare generală de bine.

Menținerea conexiunilor sociale: Oamenii care de care ne înconjurăm și primirea sprijinului emoțional necesar contribuie la sănătatea mintală și la o viață îndelungată. Interacțiunea cu prietenii și participarea la activități sociale stimulante sunt factori importanți pentru o calitate ridicată a vieții.

Adoptarea unei perspective pozitive și gestionarea stresului: Cultivarea unei atitudini optimiste față de viață și practicarea tehnicilor de gestionare a stresului, precum meditația și respirația profundă, pot avea un impact semnificativ asupra sănătății mentale și a longevității.

Viață sexuală activă și după 65 de ani: Potrivit unui studiu realizat în Ikaria, 80% dintre bărbaţii între 65 şi 100 de ani ar face sex în mod regulat, iar 25% dintre ei sunt deosebit de mulţumiţi. Un semn că chiar şi o relaţie paşnică cu sexualitatea la bătrâneţe ar putea contribui la longevitate.

Este important de menționat că longevitatea și starea de sănătate sunt influențate și de factori genetici și de mediu, însă adoptarea unui stil de viață sănătos poate juca un rol esențial.